Programujeme robotický vysavač
Anotace
Aktivita je určena žákům, kteří se již s programováním robotů setkali. Předpokládá se, že znají základní příkazy, jako je pohyb vpřed, zatočení, zastavení před překážkou a také programovou konstrukci – opakování (cyklus). Pomocí gradovaných úloh si žáci všechny tyto příkazy připomenou
a v závěru je složí do výsledného programu, který simuluje pohyb jednoduchého robotického vysavače.
Vzdělávací oblasti
Informatika – algoritmizace a programování v propojení se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět
Očekávané výstupy
Žák:
I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
I-5-2-03 v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program
Hra na robota a programátora
Anotace
V této aktivitě si zahrajeme na programátory a roboty a budeme programovat geometrické útvary. Každý žák si vyzkouší být programátorem a robotem.
Vzdělávací oblasti
Informatika – algoritmizace a programování, propojení s Matematikou a jejími aplikacemi - Geometrie v rovině a prostoru
Očekávané výstupy
Žák:
I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
M-5-3-01 narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník); užívá jednoduché konstrukce
Cestujeme s autíčky po České republice
Anotace
Cílem aktivity je pomocí symbolických zápisů sestavit a otestovat postupy, najít a opravit v nich chyby. Žáci také pracují s mapou České republiky a hledají jednotlivé kraje včetně krajských měst.
Vzdělávací oblasti
Informatika – algoritmizace a programování, propojení se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme
Očekávané výstupy
Žák:
I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
I-5-2-04 ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu
JS-3-1-02 začlení svou obec (město) do příslušného kraje a obslužného centra ČR