Programujeme robotický vysavač

Anotace

Aktivita je určena žákům, kteří se již s programováním robotů setkali. Předpokládá se, že znají základní příkazy, jako je pohyb vpřed, zatočení, zastavení před překážkou a také programovou konstrukci – opakování (cyklus). Pomocí gradovaných úloh si žáci všechny tyto příkazy připomenou 

a v závěru je složí do výsledného programu, který simuluje pohyb jednoduchého robotického vysavače. 

Vzdělávací oblasti

Informatika – algoritmizace a programování v propojení se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět

Očekávané výstupy

Žák:

Hra na robota a programátora

Anotace

V této aktivitě si zahrajeme na programátory a roboty a budeme programovat geometrické útvary. Každý žák si vyzkouší být programátorem a robotem.

Vzdělávací oblasti

Informatika – algoritmizace a programování, propojení s Matematikou a jejími aplikacemi - Geometrie v rovině a prostoru

Očekávané výstupy

Žák:

Cestujeme s autíčky po České republice

Anotace

Cílem aktivity je pomocí symbolických zápisů sestavit a otestovat postupy, najít a opravit v nich chyby. Žáci také pracují s mapou České republiky a hledají jednotlivé kraje včetně krajských měst. 

Vzdělávací oblasti

Informatika – algoritmizace a programování, propojení se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme

Očekávané výstupy

Žák: