Emil a hustý skiny aneb kyberdžunglí bez šrámů 

Anotace

V rámci aktivity se žáci seznamují s příběhem Emila a jeho kamarádů Pepy a Aničky, kteří se setkají s rizikovou situací v online světě (u cílové skupiny k podobným událostem běžně dochází), konkrétně poskytnou přihlašovací údaje do svého herního účtu neznámému zloději, který se chová jako jejich přítel, prostřednictvím podvodné webové stránky (phishing). V tomto příběhu se žáci dozvídají, jak vypadá rizikové chování v praxi a zároveň jakými postupy lze podobným situacím předcházet, např. zvýšenou obezřetností, včasným rozpoznáním tohoto chování a nastavením vyššího zabezpečení pomocí silného hesla a dvoufázového ověření osobních online účtů.

Vzdělávací oblasti

Informatika – propojení se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět

Očekávané výstupy

Žák:

Světem typografie aneb dobře čitelný text

Anotace

V této aktivitě se žáci pomocí skládankového učení seznámí s vybranými typografickými pravidly a vytvoří si společný leták s těmito pravidly. Následně pracují s textem, ve kterém se snaží odhalit typografické chyby a opravit je.

Tato aktivita bude brzy přidána. 

Popletené stroje aneb učení umělé inteligence

Anotace

V této aktivitě se žáci seznámí s pojmem Umělé inteligence (AI) a strojového učení. Na příkladech si vyzkouší si, jak funguje strojové učení s učitelem. Zjistí, že pokud umělou inteligenci nenaučíme správně, nemůžeme očekávat její správné fungování — vytvoříme předpojatý systém umělé inteligence.

Vzdělávací oblasti

Informatika – digitální technologie

Digitální kompetence

Očekávané výstupy

Informatika

Digitální kompetence

Žák: